since 1946

Erik Lindgren perusti syksyllä 1946 yrityksen Kuljetus E. Lindgren Tenholassa.
Vuosien saatossa yritys on kuljettanut m.m.:

- kuitupuuta, sokerijuurikasta ja viljaa.

- puuta ja koivutukkeja Smolanderille Pölkåssa.

- tukkeja Frankbölestä ja Mailista Hakkalan sahalle.

- maitoa Stäuberin meijeristä (myöh. Valio) säiliöautolla Tenholan ja Helsingin välillä.
Kuorittua maitoa paluukuljetuksena maidontoimittajille. Toimittajia oli mm Bromarvissa,
Lindössä ja Prästkullassa. Neljällä maitoautolla ajettiin päivittäin Bergbyhyn, Trollshovdaan,
Prästkullan-lenkki ja Karjalohjalle. Maitokuljetukset lopetettiin 1973.

- 50-luvulla juustoa Valion meijeristä Tenholasta Helsinkiin sekä Helsingin
ja Tampereen välillä.

- 1961 alkaen Oy Vuoksenniska Ab:lle raaka-aineita Koverharin rautatehtaalle. (nyk. FNSteel).
Samaan aikaan aloitettiin raudoitusteräksen kuljetukset Åminneforsista (nyk. Celsa Steel)

- 1969-1970 ulkomaankuljetuksia Nordtransille.

- 1973-1983 ulkomaankuljetuksia Polar-Expressille.

- parakkeja Saudiarabiaan.

Ensimmäisiä autoja olivat mm Opel Plitz -46 ja Mercedes-Benz -49.
Ensimmäinen dieselauto oli Borgward -52. Enimmillään 70-luvulla ulkomaankuljetuksissa oli 4 autoa
ja kotimaankuljetuksissa 7 autoa.

-----------------------------------------------

1978 E. Lindgren siirtyi Tenholan Kuljetus Lindgrenille, perustajina Rainer ja Nils Lindgren.

1993 Nilsin pojat Håkan ja Magnus Lindgren perustavat kuljetusyrityksen MHL-Trans.

2007 Tenholan Kuljetus siirtyy Håkan ja Magnus Lindgrenille.

tmb1
tmb1
tmb1
tmb1
tmb1
klocka

Maantiekuljetuksia täysperä- ja puoliperävaunuyhdistelmillä, konttipuoliperävaunuilla ym.

kalender

Erikoismaantiekuljetuksia jatkopuoliperävaunuilla, laveteilla ym.